از اقتصاد مذاکراتی تا اقتصاد مقاومتی

دشمن دارد به شکل ویژه‌ى ممکن با ما مبارزه میکند... منتها حالا بعضى‌ها نمیخواهند این را بفهمند، نمیخواهند باور کنند

از اقتصاد مذاکراتی تا اقتصاد مقاومتی

دشمن دارد به شکل ویژه‌ى ممکن با ما مبارزه میکند... منتها حالا بعضى‌ها نمیخواهند این را بفهمند، نمیخواهند باور کنند

"همین‌قدر که ندانید دشمن در صدد حمله است و این حمله از کجا است و چگونه است، باید مطمئن باشید شکست میخورید؛ باید بدانید که دشمن چه‌کار میکند. امروز صحنه‌ى کشور این است..."
"دشمن دارد به شکل ویژه‌ى ممکن با ما مبارزه میکند. آن شکل ویژه را باید شناخت و راه مقابله‌ى با آن را پیدا کرد؛ انواع و اقسام شیوه‌ها هست؛ منتها حالا بعضى‌ها نمیخواهند این را بفهمند، نمیخواهند باور کنند، چون اگر چنانچه باور کنند تکلیف به گردنشان میگذارد؛ بعضى‌ها هم کشش آن را ندارند..."
"وَ اِنَّ اَخَا الحَربِ الاَرِق؛ کسى که اهل مبارزه است بیدار است؛ بعد فرمود: وَ مَن نامَ لَم یُنَم عَنه؛ اگر شما در جبهه خوابت برد، معنایش این نیست که طرف مقابل هم خوابش برده و او هم غافل است..."
مقام معظم رهبری؛ 14/ 2/ 94

طبقه بندی موضوعی

اقدام حوزویان در ترویج اقتصاد مقاومتی؛ 
راه‌اندازی کاروان تبلیغی اقتصاد مقاومتی در قم / اعزام مبلغ به 10 استان کشور

 

مهدی افراز، دبیر نشست‌های علمی، آموزشی «از اقتصاد مذاکراتی تا اقتصاد مقاومتی»، در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری رسا، با اشاره به این‌که این نشست‌های علمی با همکاری دفتر گفتمان اسلامی با مشارکت بسیج طلاب مدرسه معصومیه(س) با هدف راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود، اظهار کرد: این کاروان‌های تبلیغی در ایام ماه مبارک رمضان به بیش از 10 استان بزرگ کشور اعزام خواهند شد.

افراز بابیان این‌که هدف این نشست‌های علمی این است که مبلغان که در ایام ماه مبارک رمضان با عموم مردم شریف ایران در ارتباط هستند از این فرصت استفاده کرده و برخی از مسائل روز را برای آنان بازگو کرده تا از ابهامات آن در بین عموم مردم پرده برداشته شود، گفت: در این دوره‌ها موضوعاتی به جهت اهداف کلان نظام جمهوری اسلامی در دهه پیشرفت و عدالت که مهم و اساسی است به مبلغان برای آموزش و تبلیغ ارائه می‌شود.

 

وی افزود: این مباحث در ایام ماه مبارک رمضان توسط این مبلغان در محافل علمی همچون دانشگاه‌ها نیز مورد تبلیغ و پی گیری قرار خواهد گرفت.

 

دبیر نشست‌های علمی، آموزشی تخصصی از اقتصاد مذاکراتی تا اقتصاد مقاومتی با اشاره به این‌که این حرکت تبلیغی که در سطح کشور شکل خواهد گرفت موجب افزایش سرعت اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران درزمینه رفع مشکلات اقتصادی روز خواهد شد، عنوان کرد: در دوره  اول که برگزار می‌شود تمام ابعاد علمی بحث اقتصاد مذاکراتی تا اقتصاد مقاومتی را برای مبلغین موردبررسی قرار داده‌شده است.

 

وی ادامه داد: محورهایی که در این دوره‌ها پی گیری می‌شود بخشی از آن به اوضاع اقتصاد ایران به‌صورت عمومی موردبررسی قرارگرفته است که در وهله اول مشکلات را بشناسند و اصل آن را درک کنند و راهکارهایی هم که برای حل این مشکلات صاحب‌نظران اقتصادی مطرح کردند را مورد آموزش  قرار داده می‌شود.

 

افراز بابیان این‌که راهبردی که در دوره اول مورد آموزش و بررسی قرارگرفته است بحث اقتصاد مقاومتی است که از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان یک گفتمان جدی مطرح‌شده است، گفت: در حاشیه این دوره ابعاد مذاکرات هسته‌ای موردبحث قرار می‌گیرد و در این فضا سعی شده است واقعیات این مذاکرات در فضاهای حقوق بین‌الملل موردبحث قرار گیرد تا از طریق این مبلغین مردم ما به برخی از واقعیات دست یابند.

 

وی افزود: در بحث مذاکرات دستاوردها نیز از چشم این دوره‌های تخصصی نیز مخفی نمانده و بیانیه‌های ژنو و لوزان و منطق مقام معظم رهبری در این خصوص نیز موردبررسی قرار خواهد گرفت.

 

دبیر نشست‌های علمی، آموزشی تخصصی از اقتصاد مذاکراتی تا اقتصاد مقاومتی با اشاره به این‌که عزیزان مبلغی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند آمادگی کاملی در خصوص اقتصاد مقاومتی و مسائل روز برای امور تبلیغی خود خواهند داشت، عنوان کرد: فراخوان عمومی در بین مبلغین صورت گرفته است که از بین دوستانی که اعلام آمادگی کرده‌اند تعدادی گزینش خواهند شد تا در این نشست‌های علمی شرکت کنند.

 

 عناوین جلسات این دوره آموزشی:

  • بررسی اهداف استراتژیک غرب در مذاکرات، 1 جلسه
  • بررسی رویکرد و منویات مقام معظم رهبری در مذاکرات، 1 جلسه
  • آشنایی با فناوری و تاسیسات صنعت هسته ای ایران، 3 جلسه
  • آشنایی با ساختار کلی تحریم ها، 4 جلسه
  • آشنایی با تاریخچه مذاکرات هسته ای، 1 جلسه
  • آشنایی با مفاهیم و ساختارهای حقوق بین الملل مربتط با پرونده هسته ای، 1 جلسه
  • بررسی حقوقی متن توافق ژنو، 2 جلسه
  • بررسی حقوقی متن بیانیه لوزان، 2جلسه
  • آشنایی عمومی با اقتصاد ایران، 2 جلسه
  • بررسی راهبردهای کلی اقتصاد مقاومتی، 2 جلسه
  • روش های تبلیغی مرتبط، 1 جلسه

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۱۴
بسیج معصومیه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی